“Kebetulan baby nak keluar waktu Perintah Kawalan Pergerakan” – Penantlan tujuh tahun Suraya Borhan berakhir

PENANTIAN Suraya Borhan selama tujuh tahun berakhir apabila penyampai radio Suria FM itu selamat melahirkan bayi perempuan pada pukul 3.46 petang, Jumaat secara pembed4han di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM), Kuala Lumpur.

Suraya, 37, berkata dia tidak dapat menggambarkan perasaannya dengan kata-kata namun hanya mampu mengalirkan air mata ketika pertama kali mendengar tangisan bayi sulungnya itu.

“Alhamdulillah, saya selamat melahirkan seorang bayi perempuan, syukur sangat dan ini adalah penantian yang berbaloi.

 

Suraya bersyukur suaminya sempat berjumpa dengan bayi mereka selepas dilahirkan. Foto: @meenborhanphotography

 

“Tak tergambar dengan kata-kata. Saya hanya menangis semasa mendengar tangisan pertama bayi saya dilahirkan. Syukur, Alhamdullilah. Ia momen yang tidak dapat dilupakan.

“Terima kasih kepada semua yang mendoakan. Alhamdulillah, saya dan bayi pun dalam keadaan sihat serta baik-baik saja,” kata Suraya kepada mStar.

Suraya turut berkongsi berita gembira itu dan memuat naik foto pertama bayinya dengan menutup wajah di laman Instagram.

Suami juga tidak dibenarkan menemani saya dan hanya boleh jumpa baby apabila kami berada di rumah.

Ruang komen di f0to tersebut dipenuhi dengan ucapan tahniah daripada netizen dan juga rakan selebriti.

Dalam pada itu, Suraya memberitahu PPUM kini tidak membenarkan sesiapa pun untuk datang melawat sebagai langkah berjaga-jaga akibat penularan w4bak Covid-19 yang sedang melanda dunia.

Menurut Suraya, biarpun tiada pelawat namun dia bersyukur suaminya Mohd Johanif dapat melihat bayi perempuan mereka selepas dilahirkan.

“PPUM memang sangat strict sekarang ini sebab ambil langkah berjaga-jaga disebabkan w4bak Covid-19. Pelawat memang tidak dibenarkan masuk.

 

Suraya merujuk kepada Shiera yang pernah melalui pengalaman bersalin.

“Atas nasihat doktor, suami juga tidak dibenarkan menemani saya dan hanya boleh jumpa baby apabila kami berada di rumah sahaja.

“Tapi nasib baik juga, dia dapat jumpa baby selepas dilahirkan dan dia dapat iqamat. Kebetulan baby nak keluar waktu Perintah Kawalan Pergerakan dan wabak ini sedang melanda,” ujarnya.

Suraya dan Mohd Johanif Mohamed Nadzirin mendirikan rumah tangga pada April 2013.

Sumber: mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*