Diundang Ke Istana Ketika “Birthday” Tengku Hassanal, Lelaki Kongsi Pengalaman Sekelas Dengan Anak Raja

Memori pada zaman kanak-kanak merupakan satu kenangan yang tidak dapat dilupakan. Pastinya setiap dari kita mempunyai pengalaman indah dan hanya datang sekali dalam seumur hidup.

Seperti perkongsian oleh seorang pemuda, Raja Mohd Faiz yang menjadi tular di media sosial. Manakan tidak, lelaki ini dikategorikan sebagai ‘bertuah’ apabila merasai alam persekolahan sewaktu kecil bersama kerabat diraja.

Sahabat sekelasnya, Tengku Hassanal Ibrahim Alam Shah, merupakan putera sulung kepada Yang di-Pertuan Agong dan Raja Permaisuri kesayangan ramai iaitu Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah dan Tunku Hajah Azizah Aminah Maimunah Iskandariah.


Dijemput ke istana masa ‘birthday’ Tengku Hassanal

Pengalaman yang tidak boleh dilupakan apabila dia dijemput ke istana sewaktu majlis hari jadi Tengku Hassanal.

Dia yang tidak membawa pakaian lebih untuk mandi, telah ditolak ke dalam kolam oleh adinda Tengku Hassanal iaitu Tengku Muhammad Iskandar Ri’ayatuddin Shah.

Tengku Hassanal ajak masuk bilik

Dia kemudiannya diajak masuk ke kamar tidur Tengku Hassanal. Baginda kemudiannya berkenan memberi pakaianya kepada pemuda tersebut untuk dipakai.

 

”Raja, pergi beli tie”

 

Malah, sewaktu dia tidak mempunyai wang untuk membeli tali leher di sekolah, Tengku memanggil pengawal peribadi baginda lalu menghulurkan wang kepadanya.


Posting tersebut mendapat perhatian warganet dengan 3.7 ribu tanda suka dan 1.6 ribu ulang kicau hanya dalam tempoh beberapa jam dimuat naik.

Difahamkan, baginda mendapat pendidikan awal di Sekolah Rendah St. Thomas Kuantan sebelum menyambung pengajian di Caldicott Preparatiry School dan Sherbone School yang terletak di Great Britain.

Sumber: Twitter @rajamohdfaiz

Kredit: Siakapkeli

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*