“Maaf Dr, saya bawah pokok ni” – Penemuduga Kongsi Pengalaman Temu Duga Online Dalam Norma Baru

Semua sudah sedia maklum bahawa pandemik C0vid-19 ini menyebabkan pergerakan orang ramai jadi terbatas bagi mengelakkan penularan wabak berbahaya ini. Dalam pada itu, kebanyakan aktiviti dilakukan secara online seperti pembelajaran dan bekerja dari rumah.

Sudah pasti ianya memerlukan internet yang mencukupi supaya tidak ada sebarang halangan yang berlaku. Untuk menggantikan sebuah pertemuan, video call merupakan salah satu cara yang boleh digunakan untuk mengadakan satu pertemuan jarak jauh.

Namun, setiap perkara mempunyai kelemahan dan kelebihan masing-masing, begitu juga dengan internet.

Hal ini berhubung dengan satu perkongsian di Twitter di mana, seorang penemuduga mengadakan satu sesi temu duga untuk kemasukan pelajar dalam program perubatan.

Kalau interview online kadang-kadang akan ada gangguan yang mungkin boleh menjejaskan sesi  itu. Namun, penemuduga ini bertolak ansur dengan calon temu duga itu yang mengatakan yang dia berada di bawah pokok memandangkan hanya di situ sahaja spot internet yang stabil.

“Susah juga nak abaikan kicauan burung-burung dan angin lalu”

Dia juga faham bukan semua orang berada di tempat yang sama namun itu tidak menjadi permasalahan baginya. Baginya, mereka tidak perlu meminta maaf dengan kekangan yang telah berlaku memandangkan semuai itu berlaku di luar kawalan masing-masing.

Salute juga dengan pelajar ni sebab still ada usaha juga cari line internet tu.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukMaklumatViral

Sumber: Lobakmerah

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*