“Baru lepas hantar makanan dkt customer” – Abang Rider FoodPanda Dil4nggar Pemandu Mabvk Umur 21 Tahun

Sejak PKP ni, banyak berita tentang kemal4ngan m4ut yang melibatkan pemandu m4buk kita dengar dari sehari ke sehari. Terbaru, seorang penghantar makanan FoodPanda dilaporkan m4ut ketika dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Bukit Antarabangsa.

Menurut Bernama, lelaki itu baru sahaja menghantar makanan yang dijual isterinya dan kejadian berlaku kira-kira jam 1.30 pagi tadi di Lebuhraya Sultan Iskandar menghala ke ibu negara.

M4ngsa Mohamed Zaili Mohamed, 44 tahun telah dirempuh dari belakang oleh Nissan Grand Livina yang dipandu seorang lelaki m4buk berusia 21 tahun. Menurut Ketua Jabatan Sias4tan dan Penguatkuasaan Trafik Kuala Lumpur ACP Zulkefly Yahya,

Akib4t rempuhan itu, mangs4 terjatuh ke sebelah kiri bahu jalan manakala motosikalnya diseret sejauh kira-kira dua kilometer dari lokasi kejadian.”

Suspek kemudiannya memberhentikan kenderaannya di bawah jejantas Stesen Transit Aliran Ringan (LRT) Titiwangsa dekat kawasan itu selepas ditahan orang awam.”

Suspek yang bekerja di kedai aksesori kereta itu kemudian dibawa ke Balai Trafik Jalan Tun HS Lee dan keputusan saringan ujian mendapati kandungan positif alkohol dalam pernafasannya. K3s disi4sat mengikut Seksyen 44(1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987.

Harap kerajaan akan gubal undang-undang tentang pemandu m4buk dan kenakan tindakan yang lebih keras sebab dah banyak k3s pemandu m3buk menyebabkan kem3tian orang lain di jalan raya.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukMaklumatViral

Sumber: Lobakmerah

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*