Tya Arifin Kongsi Tips Rancang Masa Bersama Keluarga, “Kita Ibu Hebat, bukan?”

Baru-baru ini, Tya Arifin ada berkongsi tips untuk membuat kehidupan 24 jam seharian kita lebih bermakna.

Jelas selebriti yang berasal dari Indonesia itu, perancangan yang baik akan memgelakkan kita dari membuang masa namun sebaliknya dapat meluangkan lebih banyak masa bersama orang yang tersayang.

“Selesai photoshoot, alhamdulillah sempat ajak main anak anak, walaupun hanya di depan rumah, berlari larian, 15 menit saja, karna kena “eveningwalk’ dengan suami juga sebelum maghrib.
Tya sebagai Wanita bekerja, istri dan ibu pada anak2. Dan juga ibu ibu lain pun ada yang sama juga seperti tya.
Sebenarnya, kita boleh membuat 24 jam kita menjadi satu hari yang bermakna.

Caranya :
1. Planning Waktu Anda di hari sebelumnya.
-jadi kita harus sudah tau, jam berapa pergi ofis, pergi lunch, meeting, habiskan masa dengan anak atau suami, pergi groceries dan lainnya.

2. Making Time
– Kalau kita tunggu Waktu yang uruskan hal kita memang tak kan terjadi. Kecuali Kita lah yang harus membuat Waktu untuk hal kita. Buat waktu bersama anak semana boleh kita. No phone. Dengarkan mereka. Begitupun suami. That’s why Tya dan suami walaupun busy kita akan making time for morning walk or evening walk.

3. Selalu Bersyukur.
– Bersyukur Allah memberi pekerjaan, suami dan anak-anak sehat. Apa saja di dalam hidup kita harus syukuri, semakin banyak bersyukur, semakin banyak nikmat yang kita akan dapat, insyaallah.
Kita Ibu Hebat, bukan? 😛🙈
#kitaIbuHebat
#JourneyWithTya
#sharingiscaring
@journeywithtya“, kongsinya panjang lebar.

 

 

View this post on Instagram

 

Selesai photoshoot, alhamdulillah sempat ajak main anak anak, walaupun hanya di depan rumah, berlari larian, 15 menit saja, karna kena “eveningwalk’ dengan suami juga sebelum maghrib. Tya sebagai Wanita bekerja, istri dan ibu pada anak2. Dan juga ibu ibu lain pun ada yang sama juga seperti tya. Sebenarnya, kita boleh membuat 24 jam kita menjadi satu hari yang bermakna. Caranya : 1. Planning Waktu Anda di hari sebelumnya. -jadi kita harus sudah tau, jam berapa pergi ofis, pergi lunch, meeting, habiskan masa dengan anak atau suami, pergi groceries dan lainnya. 2. Making Time – Kalau kita tunggu Waktu yang uruskan hal kita memang tak kan terjadi. Kecuali Kita lah yang harus membuat Waktu untuk hal kita. Buat waktu bersama anak semana boleh kita. No phone. Dengarkan mereka. Begitupun suami. That’s why Tya dan suami walaupun busy kita akan making time for morning walk or evening walk. 3. Selalu Bersyukur. – Bersyukur Allah memberi pekerjaan, suami dan anak-anak sehat. Apa saja di dalam hidup kita harus syukuri, semakin banyak bersyukur, semakin banyak nikmat yang kita akan dapat, insyaallah. Kita Ibu Hebat, bukan? 😛🙈 #kitaIbuHebat #JourneyWithTya #sharingiscaring @journeywithtya

A post shared by Tya Arifin (@tyaarifinnw) on

Di ruangan komen, ramai yang memuji personaliti figura itu dan ada yang menjadikannya sebagai inspirasi mereka untuk menjadi seorang ibu yang hebat.

Terdahulu, Tya Arifin telah berkahwin dengan anak t1ri Dato Siti Nurhaliza, Asyraf Khalid pada 1 November 2015 dan dikurniakan dua orang cahaya mata, iaitu Arif Jiwa dan Azzahra Jiwa.

 

 

Sumber: Instagram Tya Arifin

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*