Ebit Lew Sewa ‘P0rtable Sh0wer’ Buat Petugas Kes1hatan M4ndi Sebelum Pulang Ke Rumah

Umum telah mengetahui bahawa v1rus C0v1d-19 yang sedang melanda dunia kini sememangnya adalah v1rus yang membawa m4ut. Petugas-petugas kesihatan barisan hadapan negara yang kini sedang memerangi wabak ini terpaksa melupakan soal lapar, penat dan dahaga demi kesejahteraan bangsa dan negara.

Banyak pihak turut menyumbang pelbagai jenis bantuan terutamanya kepada petugas-petugas barisan hadapan dalam memerangi wabak penyakit ini.

Seperti yang dikongsikan oleh seorang pendakwah bebas Ebit Lew menerusi akaun Facebook miliknya, dia terpanggil untuk menyumbangkan beberapa barangan kepada hospital-hospital yang menempatkan pesakit C0v1d-19.

Dalam pada itu, dia juga turut berasa kasihan dan sedih sebaik melihat petugas-petugas ini ketika dia ingin menghantar barangan tersebut. Untuk mengetahui dengan lebih lanjut, ikuti perkongsiannya seperti berikut:

Sepanjang malam semalam fikir nak cari shower portable atas permintaan hospital. Cari-cari. Last-last saya dapat sewa dari sebuah syarikat, rasa amat bersyukur dapat sewa 2 Shower Portable ke Hospital Putrajaya.

Kasihan kawan-kawan petugas di hospital nak mandi sebelum balik rumah setelah bekerja ada sampai 16jam. Kasihan mereka. Kadang risau musim c0v1d 19 ni. Nak menangis tengok mereka semua dah terlalu penat. Benar-benar terlalu penat.

Ya Allah bantulah mereka semua ya Allah. Berilah semangat dan kekuatan dalam jiwa mereka dalam jihad ini. Sembuhkan semua pesakit. Jagakanlah keluarga petugas dan keluarga pesakit. Selamatkan kami semua seluruh dunia-ebitlew.

 

View this post on Instagram

Sepanjang malam semalam fikir nak cari shower portable atas permintaan hospital. Cari-cari. Last-last saya dapat sewa dari sebuah syarikat, rasa amat bersyukur dapat sewa 2 Shower Portable ke Hospital Putrajaya. Kasihan kawan-kawan petugas di hospital nak mandi sebelum balik rumah setelah bekerja ada sampai 16jam. Kasihan mereka. Kadang risau musim covid 19 ni. Nak menangis tengok mereka semua dah terlalu penat. Benar-benar terlalu penat. Serius mereka penat. Mereka pohon beri kata semangat. Ya Allah tuhanku . Ya Allah bantulah mereka semua ya Allah. Berilah semangat dan kekuatan dalam jiwa mereka dalam jihad ini. Sembuhkan semua pesakit. Jagakanlah keluarga petugas dan keluarga pesakit. Selamatkan kami semua seluruh dunia-ebitlew PertubuhanKasihUmatMalaysia CIMB 8603546376

A post shared by Ebit Lew (@ebitlew) on

Orang ramai yang ingin menyumbangkan bantuan juga boleh berbuat demikian menerusi nombor akaun yang dikongsi oleh Ustaz Ebit Lew seperti berikut:

PertubuhanKasihUmatMalaysia

CIMB 8603546376

Sumber: Ebit Lew

Kredit: siakapkeli

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*