C0VID-19: Empat lagi k3s dikesan di sekolah tahfiz, madrasah

MALAYSIA: Mnerusi portal astro awani pada hari ini dengan tajuk nya “C0vid-19: Empat lagi kes dikesan di sekolah tahfiz, madrasah”, terdapat pelbagai komen komen daripada netizen. Ramai menganggap golongan golongan tabligh, madrasah yang menjadi punca penyebaran wab4k tersebut.

Komen netizen yang dipetik daripada ruangan komen:

Namun, perkara sebegini seharusnya diambil positif dan masyarakat seharusnya berganding bahu dalam menangani isu yang melanda negara ini.

Petikan teks daripada portal astro awani:

PUTRAJAYA: Empat lagi disahkan positif dalam kalangan kumpulan sekolah tahfiz dan madrasah menjadikan keseluruhan 695 kes dikesan daripada kumpulan itu, setakat Ahad.

Ketua Pengarah Kesihatan, Datuk Dr Noor Hisham Abdullah memberitahu, setakat ini, Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) telah melakukan saringan ke atas 15,318 pelajar dan kakitangan dari 407 sekolah tahfiz dan madrasah.

“Daripada 21,722 sampel yang dikenal pasti, sebanyak 15,318 sampel atau 70.5 peratus daripada jumlah itu telah diuji.

“Daripada jumlah itu, 695 kes disahkan positif termasuk empat kes terbaharu yang dikesan semalam (Sabtu),” katanya pada sidang akhbar di Putrajaya di sini, pada Ahad.

Bagi kluster perhimpunan Masjid Sri Petaling yang melibatkan lima generasi pula, kata beliau, menyaksikan satu lagi k3s positif dalam tempoh 24 jam.

Sementara itu, beliau juga berkata, tiada pertambahan kes di pasar awam dan pusat jagaan warga emas.

Dalam perkembangan berasingan, sebanyak 35,530 warga asing telah menjalani ujian pengesahan C0vid-19 sehingga Ahad dan 1,965 daripada mereka disahkan positif j4angkitan itu.

Empat daripada mereka katanya, dilaporkan meningg3I dunia dan tiada pes4kit yang menerima raw4tan di unit raw4tan rapi (ICU).

“Kita masih lagi menunggu keputusan 733 sampel lagi,” jelasnya.

Jangan lupa komen yang baik baik sahaja.

Sumber: Astro Awani

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukMaklumatViral

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*